Thursday, October 30, 2008

lapang sebelum sibuk -satu persediaan

Assalamu’alaykum warahmatullahi wabarokaatuh, khassun ila hadhratil ikhwah wa akhowatil mukhtar, didoakan kehadrat Allah SWT, mudah-mudahan senantiasa beroleh kemudahan dalam segala urusan penghidupan, insyaAllah. Alhamdulillah, dengan izin Allah Ta’ala, saya telah selamat menyiapkan mem-posting entry sehingga bulan 10 ini.

Haha… ini sebenarnya bukan apa, memandangkan saya mungkin akan lebih sibuk menjelang awal bulan 6 sehinggalah awal bulan 10. Ini kerana ia merupakan fatrah paling kritikal dan saya fikir mungkin tiada masa untuk menjenguk blog atau bermain internet dengan senang hati. Jadi dengan peluang cuti 2 bulan sebelum memasuki semester baru ini, saya manfaatkan sebelum saya jadi sibuk pada masa akan datang. Doakan saya lebih tabah untuk menghadapi semester terakhir pengajian saya. InsyaAllah jika tiada aral melintang atau terdapat sedikit keluangan masa, saya akan men-top-up mana2 entry bulanan yang sesuai. Semoga menjadi manafa'ah buat kalian semua.

Dalam masa 4 bulan itu akan berlaku pelbagai peristiwa sejarah, seperti pada 21 Ogos setiap tahun merupakan Hari al-Quds sedunia, sambutan Merdeka 31 Ogos, dan tepat 1 September merupakan tarikh bermulanya Ramadhan. Dalam masa yang sama bermula juga tarikh final exam saya. Banyak sungguh.

Kata Hassan Al Banna; Tanggungjawab lebih banyak daripada masa. Wah! Alangkah rugi kalau menambah tanggungjawab yang tidak perlu! Asifi ‘ala kulli hal wa jazakumullahu khairan katiron. Wassalamu bilkhair ajma’in.





*~nur el-huda, 6 April 2008, Sunday, cheras, Kuala Lumpur ~*

0 comments: