Thursday, November 06, 2008

What do next?





Masuk bulan ini, sudah hampir sebulan saya bekerja. Meninggalkan dunia pengajian yang sangat dirindui. Kadang-kadang teringat-ingat zaman belajar dulu, bergelumang dengan buku-buku, pening kepala, padat dengan pelbagai assignment, berkejar sana sini, mencari bahan rujukan, study untuk mid-term dan final juga, dan dalam masa yang sama mesti alert pada dateline tesis. Huh! Betapa pada masa itu sungguh sibuk. Kini kegembiraan melakukan semua itu hanya tinggal kenangan.

Saya juga tidak sabar ingin melanjutkan pengajian ke peringkat seterusnya. Bagai masa ini berlalu terlalu lambat. Saya kata pada diri saya; sementara semangat untuk belajar ini masih ada baik jangan bazirkan dan membuang masa, nanti jikalau ia hilang, susah untuk mendapatkan kembali mood study. Semoga Allah swt menetapkan hati saya insyaAllah.

Jadi sementara menunggu pengambilan untuk kemasukan akan datang, saya kembali bekerja pada pekerjaan lama saya dulu. Saya pernah bekerja sebagai DSA selama hampir setahun selepas tingkatan 6 dulu. DSA ialah singkatan nama kepada Dental Surgery Assistant. Jadi saya sebagai nurse meng-assist doctor semasa bersama patient. Scary bukan? Hahaha, tapi percayalah, kerja ni memang best!





Antara treatment yang available kat klinik ni ialah :

Consultation –its free!!
Aesthetic Restoration
Composite Filling
Amalgam Filling
Fissure Sealant
Scaling and Polishing
Teeth Whitening
Root Canal Therapy
Extraction
Oral Surgery
Periodontal Surgery
Endodontic Surgery
Dentures
Crown
Veneer
Bridge
Implant
Orthodontic
X-ray
Specialist consultation:
-Orthodontic (braces)
- Oral Surgery
- Prosthodontic



~huda, 3 Nov 08, 10.09pm
cheras, KL~

0 comments: